Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Marketing, základní pojmy

Je to společenský a řídící proces, kterým jednotlivci a skupiny získávají to co potřebují a požadují, prostřednictvím tvorby, nabídky a směny, hodnotových výrobků s ostatními. Marketing je filozofie,která se zabývá uspokojováním potřeb zákazníka.

Historie
1) od r.1950 distribuční funkce – všechno bylo zaměřeno na podnik
(důležité dostat výrobek jinam, zákazník nebyl důležitý)
2) od r. 1960 funkce úzkého profilu – marketing se zaměřil na podnik a už i na spotřebitele
3) od r. 1970 funkce vedení – zaměření na podnik, na spotřebitele, ale také i na obchod
4) od r. 1980 strategický marketing – zaměření na podnik, spotřebitele, na obchod a už také na konkurenci
5) od r. 1990 tržně orientovaný marketing – zaměření na podnik, spotřebitele, obchod, konkurenci a okolí.
U konkurence hledáme kladné a záporné věci

Základní požadavky MTG:
1) potřeba, požadavek, poptávka 4) transakce (předávaní peněz, zboží)
2) výrobek, služba 5) trh (průmyslový, obchodní, státní)
3) hodnota, cena, uspokojení 6) marketingová zástupci na trhu

Žádné komentáře:

Okomentovat